KHASIAT OMEGA3 DAN OMEGA 9 MENCUCI PEMBULUH DARAH

Sejak turun-temurun lagi pakar-pakar perubatan, pemakanan dan kosmetik mengakui kebaikan pengambilan minyak zaitun dalam pemakanan seharian.Pengambilan rutin minyak zaitun dipercayai dapat mengelak penyakit kardiovaskular, kanser, masalah penghadaman dan penuaan.Ia juga diperakui berkhasiat untuk bayi dalam kandungan dan kanak-kanak yang sedang membesar.

FB_IMG_1436286336288

Kelebihan Minyak Zaitun (Omega 9) Al Hadith: Daripada Abu Hurairah bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: “Makanlah minyak zaitun dan lumurlah minyaknya, kerana ia berasal daripada pohon yang penuh berkat.” (Riwayat At-Tirmizi dan Ibnu Majah)

Omega 3 merupakan salah satu jenis lemak tak jenuh yang sangat baik dan diperlukan oleh tubuh, namun Omega 3 hanya di perolehi daripada makanan seperti ikan tuna, salmon ikan, makarel, haring, ikan sarden, tenggiri, minyak kanola , walnut, kacang kenari, kacang soya, avakado, bayam dll.  Lemak omega 3 sangat banyak manfaatnya untuk kesihatan tubuh jika diambil secara sesuai dengan dos yang dinasihatkan.

IMG_73200083771360

wpid-fb_img_1441668400138.jpg

Forever Arctic-Sea
• Menggabungkan minyak ikan dengan minyak zaitun untuk memberikan omega-3 dan omega-9, dan ditambah dengan vitamin E untuk menjaga kesegaran minyak.
• Mengandungi asid lemak perlu, EPA, DHA, dan asid oleik yang baik untuk mengurangkan kolesterol tidak baik (LDL) dan meningkatkan tahap kolesterol baik (HDL).

UNTUK MAKLUMAT LANJUT SILA WHATSAPP 012 3586985

Tinggalkan komen