BADAN ANDA BERTOKSIN? CAMNE NAK TAHU

Adakah anda berasa letih atau penat?
Adakah anda mempunyai masalah daya tumpuan lemah?
Adakah anda sering mengalami sakit belakang atau sakit kepala?
Adalah berat badan anda berlebihan atau tidak mencukupi?
Adakah anda makan makanan bergoreng, berlemak atau diproses?
Adakah anda makan di luar lebih daripada dua kali seminggu?
Adakah anda merokok atau pernah merokok pada masa lalu?
Adakah anda mengalami gas usus dan perut kembung selepas makan?
Adakah anda mengantuk pada waktu petang?
Adakah anda mengambil ubat-ubatan untuk sakit sendi atau sakit lain?
Adakah anda mengalami sembelit?
Adakah anda mengalami insomnia?

Jika jawapan anda YA kepada tiga atau lebih soalan di atas, badan anda berkemungkinan bertoksik

alam-sekitar

Continue reading “BADAN ANDA BERTOKSIN? CAMNE NAK TAHU”

Advertisements

KHASIAT OMEGA3 DAN OMEGA 9 MENCUCI PEMBULUH DARAH

Sejak turun-temurun lagi pakar-pakar perubatan, pemakanan dan kosmetik mengakui kebaikan pengambilan minyak zaitun dalam pemakanan seharian.Pengambilan rutin minyak zaitun dipercayai dapat mengelak penyakit kardiovaskular, kanser, masalah penghadaman dan penuaan.Ia juga diperakui berkhasiat untuk bayi dalam kandungan dan kanak-kanak yang sedang membesar.

FB_IMG_1436286336288

Kelebihan Minyak Zaitun (Omega 9) Al Hadith: Daripada Abu Hurairah bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: “Makanlah minyak zaitun dan lumurlah minyaknya, kerana ia berasal daripada pohon yang penuh berkat.” (Riwayat At-Tirmizi dan Ibnu Majah)

Continue reading “KHASIAT OMEGA3 DAN OMEGA 9 MENCUCI PEMBULUH DARAH”

KENAPA ALOE VERA FOREVER??

1.KESIHATAN.

image

Kalau cari kat google punyalah banyak blog cerita kebaikan aloe vera ni.Dari zaman nabi lagi orang dah guna aloe vera.Member aku Kamaru Zaman yang cadangkan kat aku, katanya bagus ni untuk cuci usus dan buang toxin, ialah umur pun dah 40 tahun x pernah servis badan, kalau mesin, lama dah jual besi buruk.Nak kata ada penyakit kronik tak de la pulak tapi mencegah kan lebih baik daripada merawat,so aku minum la aloe vera sebotol..takla sampai teguk sebotol,ikut sukatan 120ml sehari..60ml bangun tido sebelum solat subuh..60ml lagi sebelum nak tido malam.Aku sebelum ni ada sakit belakang,basuh pinggan lama sikit je sakit, baring telangkop pun kejap je dah sakit, 4 hari je aku minum aloe vera alhamdulillah hilang sakit belakang aku, satu lagi lawas, memang senang buang air besar,kira memang bagus la untuk usus atau sembelit.Bila dah rasa sendiri pastu baca baca kat internet tentang kebaikan aloe vera, aku pun decide nak jual aloe vera, ialah benda elok, baik bagitau semua orang, biar sihat semua insyaallah.

Continue reading “KENAPA ALOE VERA FOREVER??”